✉ Contact
⚿ LOGIN 
Belgische e-shops
Uw zoekopdracht

BLOG

Waarom is het belangrijk om de mening van uw klanten te vragen?


Photo-blog-Waarom is het belangrijk om de mening van uw klanten te vragen?



Dinsdag 16 januari 2024

Het is essentieel om regelmatig om feedback van uw klanten te vragen, om verschillende redenen: om uw bedrijf te laten groeien, klantenloyaliteit op te bouwen, de klantenservice te verbeteren en nog veel meer. In dit artikel geven we je ook enkele ideeën voor het verzamelen van deze waardevolle feedback!

Waarom is het zo belangrijk om feedback van onze klanten te verzamelen?


Ter herinnering: de klantervaring beperkt zich niet simpelweg tot de aankoop van een goed op uw online verkoopsite, noch tot de ontvangst door de klant van zijn pakket. De klantervaring begint ruim van tevoren, bij het internetonderzoek, de ontdekking van uw wereld, de manier waarop de bezoeker ertoe wordt gebracht uw eshop te ontdekken, de eerste contacten, enz. Het product zelf vertegenwoordigt slechts 30% van de gehele klantervaring in contact met uw eshop. Het is daarom essentieel om naar dit hele traject te kijken, en wie kan jou beter feedback geven dan de klant zelf?

De voortdurende verbetering van onze activiteit


Klantrecensies bieden u essentiële informatie over verschillende aspecten. Ten eerste over uw klantenservice, of het gemakkelijk is om in contact te komen met uw team, om antwoorden op hun vragen te krijgen, enz. Vervolgens op de producten die de klant zal hebben gekocht. Voldoet het aan de verwachtingen van de klant, voldoet het aan de productfiche etc.? Deze klantbeoordelingen zijn allemaal mogelijkheden voor verbetering om uw bedrijf te ontwikkelen.

Vergroot het vertrouwen van potentiële klanten


Klantbeoordelingen maken deel uit van wat wij “sociaal bewijs” noemen, dit zijn echte beoordelingen die kunnen worden benadrukt om toekomstige klanten te laten zien dat bestaande klanten tevreden zijn met de service en producten. Hoe meer klantbeoordelingen er zijn, hoe meer nieuwe klanten er zullen zijn. De wereld trekt de wereld aan. Deze beoordelingen vergroten ook de geloofwaardigheid van uw bedrijf in de ogen van nieuwe klanten.

Probleemreparatie toestaan ??


De mogelijkheid om feedback te verzamelen maakt het ook mogelijk om negatieve meningen te verzamelen. Hoewel deze op het eerste gezicht het minst welkom zijn, bieden ze u de mogelijkheid om problemen op te lossen en te laten zien dat u rekening houdt met de zorgen van klanten. Sommige klanten zullen de stappen niet zelf ondernemen, maar als u hen om hun mening vraagt, kunt u er zeker van zijn dat dit constructief en zorgzaam zal zijn. En in de meeste gevallen herinnert de klant zich de uitstekende klantenservice, in plaats van de teleurstelling over het product, en komt hij terug!

Personaliseer de service:


Feedback van klanten kan u helpen uw aanbod te personaliseren op basis van de behoeften en voorkeuren van uw klanten. Het is essentieel om uw persona en uw 'typische' klant goed te kennen, om hun behoeften en het probleem dat u wilt oplossen zo goed mogelijk te bepalen.

Zonder het marketingaspect te vergeten


Uiteraard kunnen de vele positieve getuigenissen gebruikt worden in uw marketingstrategie om nieuwe klanten aan te trekken. Of ze nu in de vorm zijn van getuigenissen of Google-recensies, in de vorm van reacties op een formulier, in de vorm van berichten of e-mails, het is essentieel om ze te integreren in uw communicatie-inhoud en uw marketingstrategie.

Versterk de klantbetrokkenheid


Door naar hun mening te vragen, laat u uw klanten zien dat hun mening belangrijk is en dat u aandacht heeft voor hun welzijn om hun tevredenheid en klantervaring te verbeteren. Dit helpt om de betrokkenheid en loyaliteit aan het merk bij zijn klanten te versterken.

Competitiebeoordeling


Ten slotte kan de feedback van uw klanten u ook helpen uw bedrijf te vergelijken met de concurrentie en gebieden te identificeren waarop u zich kunt onderscheiden.

Hoe kunnen we feedback van onze klanten vragen?


Het is essentieel om een ??aantal routines in te voeren om continu feedback te verzamelen. Als we er af en toe over nadenken als we voor een klant staan, is het veel waardevoller om regelmatig meningen te verzamelen. Hier leest u hoe u het moet doen:

Vervolg-e-mails na aankoop


Het is belangrijk om een ??follow-up-e-mailroutine op te zetten. Stuur bijvoorbeeld een paar dagen nadat de klant zijn bestelling heeft ontvangen een e-mail. Hij zal blij zijn dat hij een paar minuten van zijn tijd voor uw bedrijf kan vrijmaken.

Online vragenlijsten


Via een tevredenheidsenquête op uw website kunt u bovendien feedback verzamelen over de gehele aankoopervaring. Vergeet niet de link naar deze vragenlijst in de bevestigingsmail van de bestelling of op een andere voor de klant zichtbare plaats te plaatsen.

Sociale netwerken


Ook is het mogelijk om social media platforms te gebruiken om feedback te vragen en uw klanten aan te moedigen hun ervaringen te delen. Via sociale netwerken moet je je er echter van bewust zijn dat sommige reacties niet altijd vriendelijk zijn, wat een snelle en doordachte reactiestrategie vereist.

Livechat


Als u een livechatservice op uw site heeft, vraag klanten dan rechtstreeks of ze feedback hebben. U kunt ook vragen stellen om erachter te komen hoe ze op de site terecht zijn gekomen, waar ze naar op zoek zijn, voor welke gelegenheid, enz.

Beoordeel beloningen


Stimuleer klanten om beoordelingen achter te laten door in ruil kortingen of loyaliteitspunten aan te bieden, die u kunt gebruiken bij een toekomstige aankoop op uw site.

Samenvattend is het vragen van uw klanten om feedback een essentiële manier om uw bedrijf te optimaliseren, vertrouwen op te bouwen en een positieve relatie met uw klantenbestand op te bouwen. Dit draagt ??ook bij aan de langetermijngroei van uw e-commerce.


Terug

melon
Dit vind je misschien ook leuk

blog belgische-eshops-belges-blog-57-tailles-pixels.webp
De grootte van foto's op een webpagina
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-page-accueil.jpg
Verhoog conversies met uw startpagina!
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-story-telling.jpg
Storytelling om mijn omzet te verhogen!
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-hello-2024.webp
Hallo 2024! Laten we eens een kijkje nemen in jullie e-shop!
Lees meer


Top