✉ Contact
⚿ LOGIN 
Belgische e-shops
Uw zoekopdracht

BLOG

Storytelling om mijn omzet te verhogen!


Photo-blog-Storytelling om mijn omzet te verhogen!



Woensdag 17 januari 2024

Storytelling, of de kunst van het vertellen van een verhaal, is een cruciaal element bij het beheren van een e-shop. Het stelt de klant in staat een universum te betreden en het hele concept achter uw eshop te ontdekken.
Storytelling is des te belangrijker omdat de bezoeker zijn 5 zintuigen niet gebruikt bij een bezoek aan uw webwinkel. Hij kan zien, maar kan niet ruiken, aanraken of proeven. Het is aan jou om hem te vergezellen in de wereld van jouw online winkel, we geven je enkele tips om hem wegwijs te maken:

1. Emotionele connectie

Met storytelling creëer je een emotionele band met je klanten. Door een authentiek verhaal te delen, roept u emoties op die de verbinding tussen uw merk en uw klanten kunnen versterken. De klant zal een situatie identificeren of herkennen die hij ook heeft meegemaakt, waardoor er een echte verbinding ontstaat, een gemeenschappelijk punt tussen hem en jou.

2. Merkdifferentiatie

Om je te onderscheiden in een competitieve markt is het niet langer voldoende om een ​​goed assortiment of lage prijzen aan te bieden. De klant hecht belang aan het verhaal van de e-shop, aan het uitlichten van het team en het concept, en storytelling biedt deze prachtige kans om jezelf te onderscheiden. Een verhaal helpt uw ​​e-shop zich te onderscheiden van de massa en gedenkwaardig te zijn voor consumenten.

3. Klantbetrokkenheid

Meeslepende verhalen boeien klanten. Consumenten zijn eerder geneigd een merk te kiezen dat interessante verhalen en praktische tips en trucs vertelt, dan alleen een lijst met producten.

4. Vertrouwen opbouwen

Authentieke verhalen bouwen het vertrouwen van de consument op. Door uw verhaal, uw betrokkenheid, uw achtergrond en uw opleiding te delen, toont u de transparantie en integriteit van uw bedrijf, waardoor een solide vertrouwen ontstaat.

5. Merkwaarden benadrukken

Dankzij storytelling kun je de waarden van jouw merk onder de aandacht brengen. Door uit te leggen waarom u doet wat u doet, kunt u klanten aantrekken die deze waarden delen. Of het nu gaat om ethisch, ecologisch of sociaal engagement, uw waarden zijn een belangrijke troef voor uw online winkel.

6. Memorabiliteit

Verhalen zijn gedenkwaardiger dan feiten of technische kenmerken. Door een verhaal te vertellen, vergroot u de kans dat klanten uw e-shop onthouden. Of het nu een anekdote, een grappig verhaal of een buzz is, uw online winkel zal gemakkelijk onthouden worden.

7. Verhalen over klantervaringen

Door getuigenissen van klanten of ervaringen uit het echte leven in uw verhaal op te nemen, kunt u laten zien hoe uw producten of diensten een positieve impact hebben gehad op het leven van uw klanten, wat andere consumenten kan beïnvloeden. Dit aspect van 'social proof' moet geïntegreerd worden in uw communicatieplan en uw ontwikkelingsstrategie.

8. Begeleiden van het aankooptraject

Een goed opgebouwd verhaal kan de klant door zijn kooptraject leiden, waardoor hij/zij op natuurlijke wijze een dieper inzicht krijgt in de waarde van uw aanbod. Dit geldt bijvoorbeeld voor producten die gedurende een cyclus worden gebruikt, of voor klanten die evolueren of groeien.

9. Interessante inhoud voor sociale media

Sociale media zijn een ideaal platform voor het delen van visuele en boeiende verhalen. Storytelling kan het bereik van uw e-shop op deze platforms vergroten.

10. Loyaliteitsondersteuning

Het is belangrijk om continu aan je storytelling te werken, omdat het verhaal van je merk evolueert, maar ook de media, de visuals en de manier waarop je het vertelt. Doorlopende verhalen over hoe uw bedrijf evolueert, helpen bij het opbouwen van loyaliteit bij bestaande klanten door ze betrokken te houden en te delen hoe uw merk evolueert.

Samenvattend is storytelling een krachtige strategie om uw e-shop menselijker te maken, duurzame relaties met klanten op te bouwen en op te vallen in een competitief online landschap. Het gaat verder dan alleen het verkopen van producten door de persoonlijkheid, missie en verhaal van uw bedrijf onder de aandacht te brengen.


Terug

melon
Dit vind je misschien ook leuk

blog belgische-eshops-belges-59-les_bieres_belges.jpg
Drink wat, we hebben dorst!
Lees meer

blog blog-chocolat.jpg
Chocoholic: wie smelt als eerste?
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-blog-57-tailles-pixels.webp
De grootte van foto's op een webpagina
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-page-accueil.jpg
Verhoog conversies met uw startpagina!
Lees meer


Top