✉ Contact
⚿ LOGIN 
Belgische e-shops
Uw zoekopdracht

BLOG

Hoe publiceer je een productblad dat converteert?


Photo-blog-Hoe publiceer je een productblad dat converteert?



Dinsdag 7 november 2023

Vergeleken met een fysieke winkel ligt de superkracht van uw online winkel zeker in het 24/7 open en beschikbaar blijven en het uitbreiden van de verkoopmogelijkheden tot ver buiten uw geografische gebied.

Aan de andere kant mag u niet vergeten dat internetgebruikers alleen reizen in de virtuele schappen van uw e-shop en dat ze, om te beslissen om te kopen, een zeer nauwkeurig beeld moeten hebben van de producten die u verkoopt.

In uw e-shop is het onmogelijk om “in het echt” te zien, te proberen, aan te raken, te meten, te voelen, te vergelijken, vragen te stellen (aan de verkoper of aan andere klanten), enz.
een bedrijfsidee


Uw verkoper is dus uw productblad!

Het moet niet alleen aantrekkelijk zijn, maar ook nauwkeurig en geruststellend zijn en klaar staan ??om alle vragen te beantwoorden die uw klant zou kunnen stellen voordat hij tot aankoop overgaat. Zelfs als rendement mogelijk is, kan het net zo goed niet zover komen. Dit bespaart u ontevreden klanten, extra werk, kosten en onnodige CO2-uitstoot!

Maar wat zijn dan de ingrediënten van een goed productblad?

Beschrijvingen


Het spreekt voor zich dat uw productbeschrijvingen nauwkeurig en aantrekkelijk moeten zijn en geschreven moeten zijn in een toon en woordenschat die overeenkomen met uw doelgroep.

Als het relevant is in jouw vakgebied, kun je storytellingtechnieken gebruiken om je beschrijvingen te schrijven. Zo laat u uw potentiële klant zichzelf projecteren, dromen en misschien... kopen om snel de gelukkige eigenaar te worden van dit prachtige product!
een bedrijfsidee


SEO-tip: Vergeet niet om het volgende te doen voordat u uw beschrijvingen schrijft:

De titel (naam) van uw product


Het eerste element van uw productblad is de titel. Het moet duidelijk zichtbaar en leesbaar zijn en zowel de klant als zoekmachines in staat stellen uw product ondubbelzinnig te identificeren.
een bedrijfsidee


Als je volledig wilt zijn, bevat je titel het volgende:

Productpresentatie (of korte beschrijving)


Direct naast of onder de hoofdfoto van uw product plaatst u een eerste presentatie van uw product. Het moet het product in een paar regels samenvatten, waarbij de verkoopargumenten worden benadrukt. Het is relatief kort, maar het zou voldoende moeten zijn om eventueel direct over te gaan tot de aankoophandeling voor degenen die haast hebben!

Lange beschrijving


De beschrijvingstekst moet het product beschrijven door nauwkeurig de meest relevante vragen van de klant te beantwoorden.

Om het te schrijven, plaatst u zich in de schoenen van uw klant en stelt u zich alles voor wat hij zou willen weten over het product, alles wat nuttig zou kunnen zijn voor zijn aankoopbeslissing. U krijgt niet alleen een volledige beschrijving, maar u straalt ook een gevoel van vertrouwen uit.

Dit is wat we kunnen vinden in de productbeschrijving:

een bedrijfsidee

De beelden

Afbeeldingen


Kies uw afbeeldingen zorgvuldig. Ze moeten u in staat stellen precies te begrijpen wat u aanbiedt.

Idealiter bied je:


SEO-tips: vergeet niet:

En de video's?


Uiteraard kunt u een productpresentatievideo toevoegen. Wij raden u echter aan om ook afbeeldingen te bewaren. Het is zelfs mogelijk dat de internetgebruiker uw video niet kan bekijken wanneer hij zich op uw site bevindt.

Commerciële informatie

een bedrijfsidee

De prijs


Het is essentieel om de prijs van uw producten aan te geven, evenals de valuta ervan (euro's, dollars, enz.).

Bovendien :

Andere nuttige commerciële informatie


Het kan nuttig zijn om andere zakelijke informatie te verstrekken, zoals:

een bedrijfsidee

Sociaal bewijs


Als dit de eerste keer is dat hij overweegt een bestelling op uw site te plaatsen of als hij niet precies weet welk product hij gaat kopen, zal de internetgebruiker ongetwijfeld gerustgesteld moeten worden over de ernst van uw site, de kwaliteit van uw product, uw after-sales service, enz.

Om dit te doen, kunnen we ‘sociaal bewijs' benadrukken.

Psychologisch en/of sociaal gezien zal de koper gemotiveerder zijn om een ??product te kopen als anderen vóór hem dit met succes en tevredenheid hebben gedaan. Uiteraard volgt hij de trend van zijn collega's.

De elementen van sociaal bewijs voor uw e-commerce kunnen daarom zijn:

De call-to-action


Na alle moeite die u in de presentatie van uw mooie product heeft gestoken, zou het zonde zijn om het de gemotiveerde koper moeilijk te maken. Zorg er dus voor dat je eenvoudig actie kunt ondernemen met de knop Toevoegen aan winkelwagen. Je kunt het natuurlijk ook anders noemen, maar zorg ervoor dat het duidelijk is.

Voor degenen die aarzelen: je kunt het item ook in je favorieten of op een verlanglijst bewaren.

Bied een vervolg aan internetgebruikers


De productfiche zal niet perfect zijn als je de bezoeker laat vertrekken zonder hem een ??vervolg aan te bieden.

U kunt bijvoorbeeld het volgende aanbieden:

Enig aanvullend advies


Respecteer de volgende structuur:
  1. Titel
  2. Korte beschrijving
  3. Lange beschrijving/specificaties
  4. Prijs (of promotie)
  5. Oproep tot aanbesteding

een bedrijfsidee


Daarnaast nog een paar tips:

Tot slot


We geven toe dat dit veel werk is en we hopen dat we je met dit artikel niet bang hebben gemaakt. Als je zo ver bent gekomen met lezen, is dat al een goed teken ;-)

Hoe meer u op de details let, hoe meer u de kansen vergroot


Dit is een oefening die in het begin misschien wat langer zal duren, maar je zult jouw manier van werken, jouw tools (bijvoorbeeld om de afbeeldingen lichter te maken of de juiste trefwoorden te vinden), jouw methode vinden! Dit zal dan in de loop van de tijd steeds gemakkelijker worden.

Wees niet ontmoedigd !


Terug

melon
Dit vind je misschien ook leuk

blog blog-96-6.jpg
Verschillen in belasting- en regelgeving: de impact van aankopen op een Belgische versus buitenlandse e-commerce
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-blog-95-5.jpg
Consumentenbewustzijn:
Hoe consumenten bewust maken van de voordelen van 'Belgisch' kopen
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-blog-94-1.jpg
Duurzaamheid in e-commerce:
Hoe lokale online winkels bijdragen aan een groenere toekomst
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-blog-93-4.jpg
Wat als we zouden consumeren wat we echt nodig hebben?
Lees meer


Top