✉ Contact
⚿ LOGIN 
Belgische e-shops
Uw zoekopdracht

BLOG

Verhoog conversies met uw startpagina!


Photo-blog-Verhoog conversies met uw startpagina!



Dinsdag 23 januari 2024

De startpagina is doorgaans de voordeur van uw e-commercesite. Op enkele uitzonderingen na, wanneer de bezoeker op een blogpagina of een productpagina terechtkomt, is het de startpagina, vandaar de naam, die bezoekers verwelkomt.
Het is dus essentieel dat het perfect, perfect, verwend, actueel, van goede kwaliteit is, kortom dat het de bezoeker ertoe aanzet jouw wereld te betreden en te ontdekken.
Het is niet altijd gemakkelijk om te weten hoe u uw startpagina moet samenstellen. Laat u leiden, in dit artikel geven wij u de tips en trucs die u kunt implementeren om uw startpagina te verbeteren, bezoekers aan te trekken en uiteindelijk uw omzet te verhogen!

1. De waterlijn

Allereerst is het belangrijk om het concept van de waterlijn te begrijpen. De 'vouw' verwijst naar het zichtbare deel van een webpagina zonder dat u naar beneden hoeft te scrollen.
Dit onderdeel is van cruciaal belang omdat het de aankoopbeslissingen van bezoekers enorm beïnvloedt. Het doel is namelijk om de bezoeker te motiveren om door je pagina te scrollen, op de call to action-knoppen te klikken en jouw wereld in te duiken om snel te vinden wat hij of zij zoekt.

2. Het logo

Het is belangrijk dat uw logo herkenbaar en duidelijk is. Het logo moet ook klikbaar zijn, zodat de bezoeker tijdens het surfen op de site naar de startpagina wordt geleid. Deze tip zorgt voor een betere navigatie, wat de conversie van uw online winkel zal helpen verhogen.

3. Het navigatiemenu

Sommige e-commercesites kiezen ervoor om met meerdere menu's te werken: het hoofdmenu, een secundair menu en een voettekstmenu. De sleutel is om een ??hoofdmenu te hebben waarmee de bezoeker een overzicht heeft van wat hij op uw site kan vinden.
Het hoofdnavigatiemenu moet duidelijk zijn met productcategorieën, zodat u gemakkelijk kunt zoeken. Het kan ook extra pagina's en verschillende secties bevatten, zoals 'BLOG', 'CONTACT', 'OVER', 'PROMO'S'.

4. Beschrijving van het aanbod

In de teasertekst van uw webwinkel moet de bezoeker direct weten wat u verkoopt en wat hij of zij op uw site zal vinden. Het is daarom essentieel dat u de tijd neemt om de beschrijving van de aanbieding die u aanbiedt, op te schrijven en duidelijk te definiëren.
We spreken van een ‘meerwaardepropositie'. Een waardepropositie is een EENVOUDIGE, enkele, duidelijke en korte zin die de redenen samenvat waarom een ??klant voor uw product zou kiezen.

De waardepropositie is opgebouwd rond drie assen:
- het aanbod zelf en zijn kenmerken
- de consument en de voordelen die hij verwacht
- differentiatie ten opzichte van concurrerende aanbiedingen.
Deze waardepropositie moet het eerste zijn dat de bezoeker leest wanneer hij in uw e-shop aankomt. Het wordt over het algemeen geïllustreerd door een aantrekkelijk visueel beeld van goede kwaliteit, zoals een lifestylefoto of een productafbeelding met hoge resolutie, gerelateerd aan uw merk, om de aandacht te trekken.

5. OPROEP TOT ACTIE

De call-to-action-knop moet duidelijk en bemoedigend zijn. Ofwel biedt u de bezoeker de mogelijkheid om uw wereld te betreden via een knop “E-SHOP” of “PROMOTIES”, ofwel u toont de bestsellers op uw startpagina en voegt de knoppen “Toevoegen aan winkelwagen” toe. Over het algemeen is het aan jou om de bezoeker via de kortst mogelijke weg te begeleiden naar datgene waarnaar hij op zoek is.

6. Bezorgkosten & deadlines

Een van de eerste dingen die uw bezoeker wil weten als hij op uw site arriveert, zijn de bezorgkosten (als bezorging boven een bepaald bedrag wordt aangeboden) en de levertijden. De consument heeft namelijk steeds meer haast en zijn aankoop zal mede afhangen van de tijd die nodig is om zijn bestelling te ontvangen. Als hij ziet dat de bezorging boven een bepaald bedrag gratis is, zal dit hem bovendien motiveren om zijn winkelmandje dienovereenkomstig te vullen, en wordt uw gemiddelde winkelmandje dus verhoogd.
Als u geen korte deadlines kunt garanderen, aarzel dan niet om de daadwerkelijke deadlines te vermelden. De sleutel is om duidelijk te communiceren. Als de bezoeker van tevoren weet dat hij een week moet wachten, omdat het een gepersonaliseerde creatie of een herbevoorrading betreft, organiseert hij zichzelf dienovereenkomstig. Communicatie met de klant en “klantervaring” blijft uw belangrijkste troef om u te onderscheiden van de concurrentie.

7. Neem contact op met

De bezoeker die een vraag heeft over zijn winkelmandje of zijn bestelling wil graag snel antwoord krijgen. Om de conversie van uw webwinkel te verhogen is het daarom essentieel om minimaal één telefoonnummer weer te geven. Het telefoonnummer is eenvoudig en snel en heeft tot doel de klant te laten zien dat u volledig beschikbaar bent en bereid bent om hun vragen te beantwoorden en hen door hun aankooptraject te begeleiden. Telefonisch contact impliceert indirect nabijheid en dus een band met uw bezoeker, waardoor ook het vertrouwen van de bezoeker in uw webwinkel toeneemt. Als u geen telefoonnummer wilt weergeven, kunt u een mei-adres, een Wazap Business-nummer, een directe chat weergeven, het gaat erom snelle ondersteuning te bieden.

8. Zoekbalk

Een zichtbare zoekbalk helpt gebruikers snel de producten te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De zoekbalk is zinvoller als u een breed assortiment aan verschillende producten en merken aanbiedt, dan als u een online winkel heeft die een nichemerk van een specifiek product aanbiedt.

9. Promoties en speciale aanbiedingen

Wanneer u promoties, uitverkoop of speciale aanbiedingen aanbiedt, markeer deze dan. Of het nu via de hoofdvisual, via uw navigatiemenu, via een banner of een 'call-to-action'-knop is, dit stimuleert aankopen.

Door al deze informatie aan de bezoeker beschikbaar te stellen voordat deze zelfs maar verder hoeft te gaan, zullen ze de antwoorden op hun vragen hebben, zullen ze gerustgesteld zijn over de professionaliteit van de site die ze bezoeken en zullen ze het vertrouwen hebben om de site te betreden. van jouw merk.
Hier vindt u de aanvullende informatie die nodig is om toe te voegen aan de startpagina van uw e-shop, zelfs als dit betekent dat u naar beneden moet scrollen om daar te komen. Deze informatie heeft tot doel uw pagina compleet en gedetailleerd te maken voor de bezoeker die de tijd wil nemen om uw wereld te ontdekken.

10. Bestsellers

Door uitgelichte producten en bestsellers weer te geven, leidt u de bezoeker al naar datgene waar hij mogelijk naar op zoek is. U trekt de aandacht van de bezoeker, wetende dat deze hoogstwaarschijnlijk aangetrokken zal worden tot deze 'uitgelichte' producten die al eerdere klanten hebben aangetrokken.

11. Klantrecensies en getuigenissen

Dit noemen we ‘sociaal bewijs': Sociaal bewijs is een psychologisch concept waarbij de keuzes van sommige mensen de keuzes van anderen beïnvloeden. Door de positieve beoordelingen en opmerkingen van uw klanten op uw e-shop weer te geven, zal de bezoeker zich zelfverzekerd voelen en ook een van deze tevreden klanten willen zijn. De bezoeker is geneigd een product te kopen dat al door anderen is gekocht, omdat hij gerustgesteld is.
Klantrecensies kunnen worden weergegeven via sterbeoordelingen, recensies of getuigenissen van klanten, allemaal om het vertrouwen van de bezoeker in uw merk en de geloofwaardigheid ervan op te bouwen.

12. Beveiligings- en vertrouwenselementen

Een ander element van vertrouwen om de bezoeker gerust te stellen is het tonen van beveiligingsbadges, voor de veiligheid van hun transacties. Het is ook interessant om badges weer te geven die de certificering van bepaalde normen bewijzen, zoals ‘ORGANIC', ‘CERTIFIED ARTISAN' enz.

13. Links naar sociale netwerken

Tegenwoordig is het essentieel om uw online winkel te promoten op sociale netwerken. Aarzel niet om de links en iconen van uw netwerken op uw startpagina te plaatsen om de connectiviteit te bevorderen. Bezoekers waarderen het dat ze zich kunnen onderdompelen in uw wereld, de nieuwe producten en de evolutie van uw merk 'dag na dag' op de netwerken kunnen ontdekken. Controleer omgekeerd of uw sociale netwerken doorverwijzen naar uw online winkel.

Het doel van de homepage is om een ??positieve eerste indruk te creëren, een positieve gebruikerservaring zodra ze op de pagina terechtkomen. Dit is om bezoekers een duidelijk beeld te geven van wat uw online winkel te bieden heeft en hen aan te moedigen verder te verkennen. Op deze manier moedigt u bezoekers aan om meer te ontdekken, u verhoogt de conversie van bezoekers naar uw site en daarmee uw omzet!


Terug

melon
Dit vind je misschien ook leuk

blog belgische-eshops-belges-59-les_bieres_belges.jpg
Drink wat, we hebben dorst!
Lees meer

blog blog-chocolat.jpg
Chocoholic: wie smelt als eerste?
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-blog-57-tailles-pixels.webp
De grootte van foto's op een webpagina
Lees meer

blog belgische-eshops-belges-story-telling.jpg
Storytelling om mijn omzet te verhogen!
Lees meer


Top